2012. november 23., péntek

Így készült - Horgolt mécsestartó készítése

Szeretek mindent egyszerűen, de változatosan elkészíteni. Néha jön 1-1 jónak tűnő gondolat, ebből lett a mai bejegyzés.

Első körben milyen mintából lehet mécsestartót készíteni?
Nos arra gondoltam, hogy készítettem 1-2 karácsonyi gömböt, de 2 darabból kellett volna összerakni, és valamiért nem tetszett a fél gömb. Úgy döntöttem megpróbálom felhasználni, így lett belőle mécsestartó. Szerintem jól döntöttem, hiszen milyen szép, hogy ugyanolyan a karácsonyfa gömb, mint a mécsestartó. :)
Mintából nincs hiány, körbe kell nézni a letölthető címkénél...
És még belekerült a mai bejegyzésbe a horgolt csillagok keményítése. Láttam valahol egy jó ötletet  és megpróbáltam otthoni dolgokból elkészíteni.

Jó munkát! :)
Susan


Szükséges eszközök, hozzávalók:

  • elkészített kézimunka
  • keményítő folyadék
  • gombostű, sok
  • hungarocell lap, keményítéshez szükséges formák (mécsestartó)
  • sütő


Fél gömbök
Csillag
Keményítéshez forma
 Erre a célra tökéletesen megfelel kisebb, nagyobb elhasznált mécses. Arra figyeljünk, hogy az alján ne maradjon viasz, mert a melegben kifolyhat, és a sütő takarítása bosszúságot fog okozni.

Hungarocell lapok
 Erre a célra több lehetőségünk is van. Ha épp volt felújítás a családban vagy az ismeretségi körben, akkor akár álmennyezet hungarocell lapjai, vagy akár szigetelésnél megmaradt hungarocell is jó lehet. Ha sajnos egyik sincs, akkor kreatív boltban lehet kapni.


Ha nem sikerült rendesen megtisztítani a mécsestartót, akkor fóliával be lehet tekerni, nagyon jól bírja a hőt, és utána könnyebb leszedni az elkészült kézimunkát is.

Folyadékba mártott kézimunka felhelyezése a formára.
Rögzítjük gombostűvel, hogy szebb legyen a formája.
Nagyon sok gombostűvel...

A csillag keményítése, kifeszítése.
 Az első adag csillagom nem lett igazán szép, mert nem használtam ki a lehetőségeimet. Most úgy döntöttem újakat készítek, és mindet így fogom keményíteni. Biztos vagyok benne, hogy más lesz a  végeredmény.

Türelemteleneknek ajánlom. Hőlégkeverésen 75-80 °C-on 1 óra. Nem olvad meg sem a hungarocell, sem a fólia. 40 perc után kiszedem a tűket, leszedem a formáról a mécsestartókat és visszateszem. 1 éjszakára még radiátorra is teszem, de ha nagyon párás a levegő, akkor utóbbit nem ajánlom, mert visszapuhul.


Elkészült a csillag. Hát igen a hibák egyből kijönnek. Ej, ej Zsu... :)



















Remélem hasznos volt a bejegyzésem. Bármilyen kérdésre szívesen válaszolok. Ha van ötlet mit készítsek az "így készült" "rovatba", ötleteket jöhetnek. Akár e-mail-ben , akár a Facebook oldalon is. :)
https://www.facebook.com/pages/Susans-craft/

Következő bejegyzés "Így készült - Angyalka" lesz.

Készült: 2012.11.22.-23.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése